
MERSİS No Nedir? Nasıl Alınır?
21 05 2025
Kimliklerimiz resmi işlemlerde ve birçok alanda tanınmak için kullandığımız belgelerdir.
Nasıl ki her vatandaşın bir kimliği ve T.C. kimlik numarası bulunması gerekiyorsa aynı durum şirketler için de geçerli. Türkiye’de ticari faaliyet gösteren her işletmenin yasal süreçlerini kolaylaştıran ve resmi işlemlerde kimlik görevi gören MERSİS numarası iş dünyasının dijitalleşme yolculuğunda kritik bir rol oynuyor. MERSİS no nedir, nasıl alınır ve nasıl sorgulanır gibi sorularınızın cevapları burada. İş dünyasına dair bilinmesi gerekenler ve daha fazlası Pluxee Blog’da!
MERSİS No Nedir?
MERSİS No, işletmelerin resmi kayıtlarını ve ticari sicil işlemlerini tek bir sistem üzerinden yönetmesini sağlayan 16 haneli benzersiz bir numaradır. Merkezi Sicil Kayıt Sistemi'nin (MERSİS) bir parçası olan bu numara şirketlerin kuruluşundan adres değişikliğine sermaye artırımından konkordato başvurusuna kadar pek çok resmi süreçte kullanılmaktadır.MERSİS No işletmelerin ticari hayatta güvenilirliğini artırır ve kamu kurumlarıyla olan ilişkilerini kolaylaştırır. Örneğin bir şirketin vergi dairesi işlemleri, SGK kayıtları ve e-fatura süreçleri gibi birçok resmi işlem bu numara üzerinden yürütülür.
Mutlu Çalışanlar ve Güçlü Şirketlerin Ortak Noktası: Pluxee!
Şirketinizin ticari faaliyetleri ve sektörel gücü için yasal süreçlere hakim olmanız ve gerekli prosedürleri yerine getirmeniz oldukça önemlidir. Bunun yanında şirket içinnde mutlu, verimli ve motive çalışanlarınızın olması da gücünüzü pekiştirecektir. İş dünyasına güçlü bir adım atmak istiyorsanız Pluxee’nin hizmetlerini değerlendirmeden geçmeyin! %100’e varan vergi avantajıyla sunulan Pluxee Yemek ve Pluxee Hediye gibi hizmetlerimiz çalışanların sosyal yaşamlarına dokunurken işletmelere birçok avantaj sunar. Muhasebeleştirme kolaylığı, dijital yönetim ve daha fazlası hakkında bilgi almak isterseniz hemen hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.
MERSİS No Nasıl Alınır?
MERSİS numarası işletmelerin ticaret sicili kayıt olduğu süreçte otomatik olarak verilmektedir. Şirket kuruluşu sırasında MERSİS portalı üzerinden yapılan başvuru sonucunda bu numara oluşturulur ve ticaret sicil gazetesinde yayınlanır. Eğer mevcut bir işletme MERSİS sistemine kayıtlı değilse, bağlı bulunduğu Ticaret Sicil Müdürlüğü aracılığıyla kayıt yaptırabilir.
MERSİS’e kayıt olmak için e-Devlet elektronik imza, mobil imza veya MERSİS hesabı ile giriş yapılması gerekir. Başvuru sırasında işletmenin türüne göre gerekli belgeler sunulur. Sonrasında onay sürecinin ardından MERSİS numaranızı alabilirsiniz.
MERSİS No Nasıl Sorgulanır?
MERSİS numaranızı öğrenmek istiyorsanız MERSİS portalı üzerinden sorgulama yapabilirsiniz. Portala giriş yaptıktan sonra "Firma Arama" bölümüne firma adı, vergi numarası veya ticaret sicil numarası girilerek sorgulama gerçekleştirilebilir. Bunlara ek olarak MERSİS numarası ilgili şirketin ticaret sicil gazetesi, vergi levhası veya resmi evraklarında da yer alır.
MERSİS No, işletmelerin dijital dönüşüm sürecindeki en önemli kimlik belgelerinden biridir. Ticari faaliyetlerin yasal zeminde ilerlemesini sağlayan bu numara, şirketlerin resmi işlemlerini hızlandırırken aynı zamanda güvenilir bir ticari profil oluşturmalarına yardımcı olur. Yeni bir işletme kurmaya dair daha fazla bilgi almak isterseniz şu yazımızı da incelemeden geçmeyin: Limited Şirket Nedir? Nasıl Kurulur?